
Többféle fizetési mód: ez nagy előnyt jelent a kereskedők számára
Bizonyára mindenki tudja, hogy egy boltban, étteremben vagy szállodában már nem csak készpénzzel vagy bankkártyával lehet fizetni, mivel vannak más megoldások is.
A SZÉP Kártya elfogadás bevezetése egy kiváló lehetőség a kereskedőnek ahhoz, hogy hatékonyan tudja bővíteni az ügyfélkört. Természetesen az, hogy egy vállalkozás SZÉP Kártya-szolgáltatóvá válik, nem megy egyik napról a másikra. Lépésről lépésre kell haladni a folyamatban.
Egy szakember sokat tud segíteni
A BizPay referenciák is egyértelműen megmutatják, hogy egy profi szolgáltató milyen segítséget tud nyújtani az átállásban, bővítésben. A fizetési szolgáltatás alapjaiban határozza meg az egész vállalkozás hatékonyságát.
Például olyan terminált kell használni, amely képes elfogadni a legtöbb Magyarországon használatos kártyát, így a SZÉP Kártyát is. Természetesen előnyökre és költségekre egyaránt fel kell készülni, de érdemes kihasználni a népszerű szolgáltatás nyújtotta pluszt új ügyfelek szerzésére és a vállalkozás fellendítésére.
Ahhoz, hogy valaki SZÉP Kártya-elfogadóvá váljon a kormányrendeletben meghatározott TEÁOR tevékenységgel kell rendelkeznie. Erről az interneten pontos listát is találhatunk. Az új, tavaly januárban életbe lépett törvény szerint eltörölték a különböző zsebeket, a jóváírt összeg szabadon költhető szállásra vagy vendéglátáshoz kapcsolódó termékekre – erről a hírekben is volt szó. Ez könnyebb és egyszerűbb ügyintézést tesz lehetővé a kártyát elfogadó, a kártyabirtokos és a munkáltató számára egyaránt.
A pályázáshoz néhány feltételnek meg kell felelni. Érvényes adószámmal rendelkező, bejegyzett gazdálkodó szervezetnek kell lenni. Bizonyos pénzügyi és működési követelményeket is teljesíteni kell.
A SZÉP Kártya-szolgáltatás a termináltól független és külön kell igényelni a szolgáltatónál, amit online is meg lehet tenni. Magyarországon 4 intézmény bocsát ki SZÉP Kártyát: Edenred, MBH Bank, K&H és OTP. Ahhoz, hogy minél több vásárlót tudjunk bevonzani, ajánlott mind a négy szolgáltatóval szerződést kötni.
Érdemes minél hamarabb elindítani a folyamatot
A szerződéskötés és a jóváhagyási folyamat szolgáltatótól függően változhat. Ellenőrizni kell a kereskedő jogosultságát, pénzügyi stabilitását és a jogi követelményeknek való megfelelést. Általában néhány hétre kell számítani. A jóváhagyást követően a SZÉP szolgáltató elküldi a POS szolgáltatónak a bekapcsolási kérelmet, ami további 1-3 napot vesz igénybe.
Miért előnyös ez a kereskedő számára?
Több előnye is van annak, ha egy kereskedő SZÉP Kártya-elfogadó lesz. Nagymértékben növekszik a potenciális ügyfelek köre, ami nagyobb forgalmat fog generálni. A piac többi szereplőivel ez versenyelőnyt jelent. Az ügyfélhűséget és a visszatérő ügyfelek számára is növelhetjük.
Egy teljes kampányt fel lehet építeni arra, hogy most már SZÉP Kártya-elfogadó lett a vállalkozás. Természetesen költségekre is fel kell készülni: a forgalom 3,6%-át, de tranzakciónként minimum 12 forint jutalékot kell fizetni.